pátek 2. října 2015

Pumpkin spiced latte

Máme tu podzim a ve Starbucks už je nějakou dobu opět v nabídce populární PSL = Pumpkin spiced latte.Tento týden jsem neodolala a cestou ze školy jsem se pro jedno musela stavit, ale musím říct že jsem nebyla tak spokojená jako dřív, loni mi připadalo nějak lepší, možná že to baristka přehnala se sirupem, protože chuť byla až moc výrazná, ale to se tak občas stane, ale nemile mně také překvapila cena, protože si velmi přesně pamatuji, že jsem si loni díky ISIC kartě vychutnala střední dýňové latté za 95Kč, ale letos to bylo už 109Kč... Proto jsem se stejně jako loni rozhodla vyrobit si "dýňový" sirup doma a dopřát si domácí PSL kdykoli budu mít chuť :)
Tentokrát se mi doma nepovalovala žádná dýně a tak jsem se rozhodla ji zkrátka vynechat, protože upřímně řečeno nemyslím si, že to ve výsledku bude velký rozdíl.


  • 2 hrnky vody
  • 1 hrnek cukru
  • 1/2 hrnku třtinového cukru
  • 1/4 lžičky muškátového oříšku
  • 1 lžička skořice
  • 1/4 lžičky zázvoru (lepší je čerstvý)
  • 1/2 lžičky hřebíčku vcelku


Všechny přísady dáme do hrnce a vše společně zahříváme, ale nevaříme! Když se veškerý cukr rozpustí, necháme směs ještě pár minut prohřát, odstavíme z plotny a necháme ho vychladnout. Po vychladnutí sirup zcedíme a uchováváme v uzavíratelné lahvi. 
Dvě až tři lžičky přidejte do své oblíbené doma připravené kávy, dle chuti doslaďte a je hotovo :)
Dobrou chuť ;-)


Původní recept s dýní ZDE.

Žádné komentáře:

Okomentovat