neděle 20. března 2016

Brown velvet cupcakes

Red velvet cupcakes jsem zkoušela již dříve, ale recept už jsem od té doby stačila zratit a tak jsem znovu zapátrala a hledala recept, který by se mi zamlouval a nakonec mi padl do oka ten od CHEZ LUCIE. Hned na první pokus dopadly cupcakes výborně a to jen se dvěma malými odchylkami od receptu 1) nechtělo se mi přidávat barvivo a proto v mém podání Brown velvet cupcakes 2) nesehnala jsem sýr Philadelphia a tak jsem si i krém upravila po svém :) 

  • 250g hladké mouky
  • 1/2 lžičky soli
  • 1 lžíce holandského kakaa
  • 120g změklého másla
  • 140g cukru
  • 2 velká vejce
  • 240ml podmáslí
  • 1 lžička octa
  • 1 lžička jedlé sody
Krém:
  • 1 smetana ke šlehání
  • ztužovač šlehačky
  • 1 balení sýru Grande


V míse vyšleháme máslo s cukrem do světlé pěny, přidáme vejce a znovu šleháme. Do máslové směsi postupně přimícháme vždy část podmáslí a část mouky (vždy asi tak třetinu) a šleháme dál. V menší misce smícháme ocet a sodu, vše začne pěnit, což je v pořádku. Pěnu rychle přelijeme do těsta a zamícháme. Těsto rozdělíme do 12 papírových košíčků a pečeme cca 20 minut v troubě předehřáté na 180°C. Hotové cupcakes zdobíme šlehačkou vyšlehanou se ztužovačem a sýrem. Před podáváním doporučuji dortíky vychladit v ledničce, pak budou neodolatelné. 
Dobrou chuť ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat