čtvrtek 22. srpna 2013

Cuketová mňamka

Tak dnes ze slaného soudku :) Vzhledem k tomu, že doma pěstujeme cukety a celkem se jim daří, máme jich vždy slušnou zásobu a jednou jsem tak přemýšlela, co si dám k večeři a napadlo mě nějakým způsobem zpracovat právě cuketu. Takže tady to je :) Nebudu uvádět množství protože v tomhle případě je to dost relativní, podle toho pro kolik lidí a podle chutí strávníků :) V podstatě si tenhle recept můžete od základu upravit podle sebe, já uvádím verzi, která mi chutná nejvíce :)




  • cuketa
  • žampiony
  • česnek
  • sůl
  • pepř
  • grilovací či jiné koření
  • máslo
  • nastrouhaný sýr
  • mléko
  • (kečup)


Nejdříve si nakrájíme žampiony a necháme je krátce orestovat na másle, pak přidáme na kostičky nakrájenou cuketu a společně dusíme, dokud cuketa trochu nezměkne (já ji nenechávám změknout úplně, pak je z toho kaše a už to není ono, takže tak akorát :)). Pak přidáme česnek (nešetříme) a koření dle chuti a opět necháme chvilku dusit. Nakonec přidáme asi tak 2-3dl mléka, necháme krátce probublat a přidáme nastrouhaný sýr. Možná se vám může zdát divné to mléko, ale v kombinaci se sýrem vytvoří takovou omáčku a je to vážně moc dobré. (P.S.:Já osobně mám ráda trochu sladší chutě a ujíždím na kečupu, takže tam občas přidám cca tak polévkovou lžíci jen tak pro chuť.) 
Dobrou chuť ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat